Close
Ir à UPM

Student Corner

MPI Students Studied in the Peking University Summer School

Peking University (PKU) is the first comprehensive university in China that has established a Summer School. PKU Summer School recruits international reputable scholars to conduct proactive courses for students, and provides students with the opportunity to experience the academic atmosphere in PKU. 5 MPI students were admitted to the Summer School and studied together with students from PKU, Hong Kong and Taiwan in PKU from 2nd July to 5th August, 2017.

The PKU Summer School provides over 150 elective subjects, including Life Science, Environmental Science, Sociology, Psychology, Journalism and Communication Studies, Finance, Languages and Arts. Student can register for a maximum of 3 subjects, free of charge, during the 4-week Summer School. Besides coursework, PKU arranged for the students to visit the Forbidden City, the Great Wall and Mongolia Grassland, to enrich students' knowledge and horizons.

Student Sharing (Content in Chinese only)

林莉莉-中英翻譯課程4年級

希望畢業前能享受在北京遊學的時光,好讓自己把這一切的回憶記在心窩。 我本是抱著開開眼界,輕鬆學習的心態到北大上課,誰知當地的同學們每天都用心學習,下課後會拉著老師討論課程上的各樣事情,在這種無形的壓力推動下,我不自覺地下了不少苦功,好讓自己的水平與其他同學拉近一點。而在日常生活方面,我被分配到四人間宿舍,與室友建立了深厚的情誼,我們一同渡過每個開心時刻,真是相見恨晚呀!

最後,我要感謝澳門理工學院的協助,允許我參與並順利完成整個課程。我亦衷心感謝北京大學為港澳台學生提供了這個別具義意的學習機會,這不但讓我們對國家有了更深厚的認識,還令我們對北京增加了一絲絲的歸屬感,因為在這裡遇到改變我人生觀的各位,亦創造了美好的回憶。

劉嘉駿-電腦學課程3年級

談及北京大學,會想到很有名的未名湖,因北大正是依此湖而建,這次「未名湖畔好讀書」暑期學校,目的是讓港澳台的學子們能善用暑假,到北大吸收各種知識,以及親身了解國家的現況。

北大為我們安排了一群小嚮導,他們都是在北大的本科生,在暑期學校的四個星期就由他們帶領我們走訪北京各處,包括故宮博物館、老舍劇院、慕田峪長城及內蒙古草原等。雖然參訪活動都很有趣,但也不能忘記學習,每天學習不同的科目,由早上6:00起床到下午6:00才放學,持續了一個月,真是非常充實。北大的導師們都非常優秀以及充滿知性,而且我還意外的到了上海實習兩天,可謂是意外收穫。

林子楓-電腦學課程2年級

從第一天到北京大學報到開始,便滿懷好奇地在校園裏尋找爲何北大是衆多學子夢未以求的學習聖地,只見未名湖的湖光塔影,新、舊建築相互襯托的美景,不禁會問:這裏就是北京大學了?

直到第二天去上課,教室裏坐滿了來自五湖四海的學生,有不少是來蹭課的。而我對教授的第一印象是平易近人,對待來蹭課的學生表示歡迎,並宣揚蹭課是北大的優良傳統。教授與學生保持著一種亦師亦友的關係,整節課下來感到大大的滿足。印象深刻的一位教授是楊英銳教授,他不帶任何一紙一筆記,只用黑板和胸有成竹的知識,引領著學生一步步地認識科學之美。在北京大學的最後一天,萬里無雲,在這寂靜的夜欣賞星星,留下了最美好的告別。

Top Top